BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2011. május 20., péntek

Interjú Velem, Nektek, Rachel-től

Egy kis extra amíg az új részre vártok. Rachel barátnőmmel gondoltunk egy nagyot és készített velem egy interjút, amiből kicsit többet megtudhattok rólam és a történeteimről, a terveimről. Íme! :)



R: Mióta írsz? Mi volt az első élmény, ami arra buzdított, hogy tollat vegyél a kezedbe- vagy mivel most már a 21. században élünk- megnyisd a Wordot és gépelni kezdj? Mi volt az első ilyen alkotás (vers, novella, esetleg történet)?

M.A.:Körülbelül 14 éves lehettem, amikor az első történetemet írtam. Előtte is mindig nagy sikert arattak az iskolai fogalmazásaim, de konkrétan 8. osztályban indult meg bennem valami, ami azóta is bennem van, és növekszik. Néha elbújt, elszunnyadt, de időről időre visszatér és egyre inkább a részemmé, életcélommá válik. Az első történetemet egy barátnőmnek írtam. Hosszú ideig beteg volt, ágyban feküdt és nagyon unatkozott. Az ő szórakoztatására készült. Maga a történet egy osztálykirándulásról szólt. Volt benne szerelem, kaland, szakítás, barátság, humor. Olyan dolgok, amik egy 14 éves lányt leginkább érdekelnek.


R: Mikor kezdtél bele az Sw írásába? S honnan jött az ötlet? Van valami sztori arról, hogy hogyan ötlötted ki a történetet?

M.A.:2009 év elején kezdődött az SW története. Egy álom adta az ihletet. Álmomban valaki az ágyam előtt állt a sötétben és figyelt engem miközben én alszom. És amikor felébredtem, egy világító szempárt láttam csak. Nem tagadom az akkoriban fénykorát élő Twilight- mániának is része volt a Shadow Walker megszületésében, ezért is szerepelt a blog- változatban a Cullen család. A szereplők nagy részét a barátaimról mintáztam, ők is részesei voltak a történet megszületésének.


R: Az elejétől kezdve egy egész kiforrott történetként kezdted meg írni, vagy írás közben alakult történet, a szereplők? Ha igen, befolyásoló tényező volt-e a saját személyiséged változása (ha volt egyáltalán ilyen)?

M.A.:Az első változatot angolul írtam és így is jelent meg egy blogon. Ez inkább fanfiction volt, hiszen a Cullen család tagjai főszereplők voltak. Az akkori történetnek igazából semmi köze ahhoz, amit később átírtam magyarra, és amit a blogon olvashattatok. A blog változat az elejétől kezdve a végéig készen volt a fejemben, amikor hirtelen megláttam egy videó klipet, ami felforgatott mindent, hiszen egy teljesen új karaktert hozott a történetbe és vele egy új befejezést is. Adam Lambert For Your Entertainment klipje volt ez. A történet ettől kezdve folyamatosan alakult, érlelődött, de a vége ugyanaz maradt, csupán a szerepek cserélődtek fel. Aztán eljött a pillanat, a döntés, amikor megszületett a történet vége. Ettől kezdve ez alakított mindent.


R: A szereplőid karaktere, jelleme nagyon kidolgozott. Mi alapján válogattad össze ezt a szereplőgárdát? Rögtön rájuk „álmodtad meg” a szereplőket?

M.A.: A szereplők karaktere azt hiszem, hogy reális. Nem szeretem az álomszerű karaktereket, a sztereotípiákat, mint rosszfiú-jófiú, hiszen az emberek az életben is folyamatosan változnak. Aki ma a legjobb barátod, az holnap lehet a legádázabb ellenséged is. Ez így van a Shadow Walker szereplőivel is. Sohasem fordíthatsz nekik hátat! :) Nye-t egyszer gyűlölöd, máskor pedig imádod. Adam először jófiú, aztán ő a fő gonosz. Angie ártatlan kislányból válik dögös csábítóvá. A történet alakítja őket, mint ahogyan minket is az élet formál valamilyenné


R: Angie mennyiben hasonlít rád? Magad képére formáltad, a te érzelmeiddel, gondolkodásoddal ruháztad fel?

M.A.:Angie hasonlít rám és mégis más. Ahogyan rád is és minden lányra. Ugyanúgy, ahogyan mindenkiben van egy pici Bella vagy Blair. És nem azért mert tényleg ilyenek vagyunk, hanem mert azonosulunk a szerepekkel, még akkor is, ha a való életben nem úgy cselekednénk, ahogyan Angie cselekszik. Csak eljátszunk a gondolattal... :) Angie egy lehetőség, egy alteregó. A karaktere kialakításában fel kellett vennem a szerepét, bele kellett képzelnem magam a helyzetébe és Angie-vé kellett válnom. Még akkor is, ha én nem úgy döntöttem, cselekedtem, viselkedtem volna, ahogyan ő.


R: Ha az Sw elkészül(ne) film változatban, akkor ki játszaná Angiet, Nyet, és Adamet?

M.A:Angie szerepére Emily Browning-ot vagy Michelle Trachtenberg-et tudnám elképzelni. Nye szerepére jó pár jelöltem van, Adam-et pedig nem tudom. Még nem láttam olyan színészt, akire kapásból rávágtam volna, hogy na ő Adam! :D


R: Milyen hosszúra- hány kötetesre/évadosra tervezed az Sw-t?

M.A.:A Shadow Walker könyv a második résztől kezdve teljesen más, mint a blog. Három könyvből áll. A címük Átváltozás, Sötét Herceg és Elveszett Lelkek. Több részt nem tervezek.


R: Mint tudjuk az Sw mellett egy másik történetet is írsz Fallen Angel címmel, aminek szintén egyik főszereplőjét Adam Lambert alakítja. Melyik történetben szereted jobban Adam karakterét? Melyikbe tudnál esetleg te beleszeretni?

M.A.:Mindkét Adam-et imádom. Adam Masen titokzatos, érzelmes, gyengéd, romantikus, szenvedélyes és mégis van benne valami hátborzongató. Adam Cole vad, néha gonosz, szexi, kicsit őrült és nagyon veszélyes. A hangulatomtól függ, hogy melyiküket szeretem jobban. Ezzel szerintem az olvasók is így vannak.


R: Melyiket szereted jobban írni? Melyik jelent nagyobb munkát? Melyik visel meg lelkileg jobban?

M.A.:Mindkettőt szeretem írni, de ez is hangulatfüggő. A sötétebb perceimben jobb szeretem az SW-t írni, amikor pedig jobb a kedvem, akkor a FA-t írom. A Shadow Walker persze sokkal bonyolultabb, összetettebb és érzelmileg is sokkal mélyebb, emiatt nagyobb munkát jelent és jobban megvisel. De még mindig úgy érzem, hogy megéri.


R: Mi ad inspirációt? Zene, könyv, személyes élmények?

M.A.:Sok dolog inspirál. Helyek, illatok, fények, hangok, egy jó könyv, egy jó film, egy jó zene. A személyes érzelmeimet, az életemet próbálom kihagyni az írásból. Az írás egy külön világ, ami elmenekülhetek az életem elől. Ez az én búvóhelyem.


R: Hogyan képzelhetjük el az alkotási folyamatot? Mármint zenét hallgatsz, eszel, járkálsz néha írás közben, vagy teljes nyugalomban tudsz csak ilyen csodákat alkotni?

M.A.:Az írás számomra egy szertartás. Nyugalomra, egyedüllétre van szükségem hozzá. Előtte általában zenét hallgatok, meggyújtok pár gyertyát, füstölőt. Közben általában teázom. Néha felkelek, járkálok, megint hallgatok egy kis zenét, filmet nézek, vagy egyszerűen csak rendezem a gondolataimat. Nem szeretem abbahagyni az írást, amit le szeretnék írni, azt le kell írnom. Nem szeretek muszájból írni és nem szeretek elvárásoknak megfelelni.


R: Nem tudom, mennyire szeretnéd felfedni igazi énedet, de mesélhetnél magadról pár szóban. Hány éves vagy, mit csinálsz, amikor nem írsz, mik a terveid jövőre nézve stb.?

M.A.:Huszonkét éves vagyok és főiskolára járok. Másodéves joghallgató vagyok. Amikor nem írok, általában a családommal, a barátommal, a barátaimmal vagyok. Van három kutyusom, velük is rengeteg időt töltök. Szeretek vásárolni, főzni és olvasni. A jövőben mindenképpen írással szeretnék foglalkozni. Szeretném befejezni a jogot és idén jelentkeztem magyar illetve politológia szakra is. Nem szeretek években előre tervezni, de vannak céljaim, amiket el szeretnék érni. A többi pedig majd kialakul.


R: Kedvenc könyv, film, zene?

M.A.:Kedvenc könyv: Maggie Stiefvater-től a Shiver és Margaret Mitchell-től az Elfújta a szél. Film: Elfújta a szél, Álom Luxuskivitelben és a Motoros Naplója. Zene: Nagyon sok van, Adam Lambert, Muse, Christina Aguilera, My Chemical Romance... eléggé változatos az ízlésem. :)


R: A Fallen Angel a Shadow Walkerhez képest még „gyerek cipőben jár”, hisz ha jól tudom szeptemberben lesz egy éve, hogy elindítottad a blogot. Milyen terjedelműre tervezed? Esetleg ez is több évadból fog állni?

M.A.:A Fallen Angel-t a kezdetek kezdete óta 30 részesre terveztem. Nem tervezek folytatást. A történet az elejétől kezdve készen volt a fejemben, viszont az elmúlt 2-3 részen és a következő 2-3 részen változtattam, de a vége ugyanaz maradt, mint eredetileg terveztem.


R: Melyik történetet szereted jobban írni? Ha választanod kéne, tudnál dönteni a kettő között?

M.A.:A hangulatomtól függ. Most éppen a Shadow Walker-t szeretem, de lehet, hogy holnap már a Fallen Angel-t mondanám.


R: Számomra a FA olyan akár egy sorozat, eltudnád képzelni tévésorozat formájában, vagy ezt történetet (is) mozivászonra álmodtad meg?

M.A.:Nem, azt hiszem a Fallen Angel sokkal inkább sorozat jellegű, mint mozifilm. Persze ha megírom könyv változatban, akkor ez is változhat még.


R: Mindkét történetben, ha nem is olyan feltűnően, de folyamatosan jelen van a divat. A style&beauty blogod pedig teljesen erre a témára épül. Tippeket, tanácsokat, ötleteket adsz az embereknek. Honnan szerezted a tudásodat- tanultad vagy ha nem, akkor tanulnál divatra épülő szakmát? Te is megőrülsz a designer cuccokért? Milyen stílust képviselsz civilként?

M.A.:Divat és smink terén nem tartom magamat profinak. A tudásomat tapasztalatokból, újságokból, divatműsorokból és persze profi szakemberektől szereztem. A Style&Beauty blog csak egy hobbi, de ha másoknak is tetszik és hasznosnak találják, akkor örülök neki. Szeretem a Designer cuccokat és rengeteget foglalkozom a divattal. A magánéletben általában a hangulatom határozza meg, hogy mit veszek fel. Nem szeretem a tucat-divatot, szeretek egyedi, meghökkentő, merész ruhadarabokat viselni. Ha a stílusomat meg kéne határozni, akkor valahol Adam Lambert, Ke$ha és Blair Waldorf között mozog bizarr átmenetet képezve. :D


R: A három legjelentősebb női karakter az Angie, Eviesse és Stacie. Melyik lánnyal tudsz leginkább azonosulni?

M.A.:Furcsa mód Stacie-vel. Kicsit elkényeztetett, felelőtlen, a szerelmi élete mozgalmas és néha kaotikus.


R: A napokban kis ízelítőt kaphattunk a legújabb történetedből a Prowl-ból.Ezt a történetet is megosztod majd az emberekkel blog formájában, vagy esetleg ezt csak a könyvesbolt polcain keressük majd a jövőben?

M.A.:Nem akarok nagyképűnek tűnni, de a Prowl az eddigi legjobb munkám és a kezdetek kezdete óta könyvnek szántam. Hamarosan többet is el fogok róla árulni majd, de egyelőre legyen annyi elég hogy sötét, titokzatos, hátborzongató és valami új, amit eddig szerintem senki sem csinált. :)


R: Tervezed a jövőben, hogy új történet(ek)be kezdesz? Ha igen, az(ok) is misztikus történet(ek) lenné(nek), vagy valós, hús-vér emberekről szóló sztorinak is szívesen nekiállnál? Van már valami ötleted, amit szívesen megosztanál az olvasókkal?

M.A.:A Shadow Walker hamarosan véget és a Fallen Angel is már a finishben tart. A következő történetem egy fanfiction lesz, csak hogy megmutassam, nem vagyok fanfic-gyűlölő aminek sokan tartanak. A történet főszereplője Adam Lambert lesz és hús-vér emberekről fog szólni. Rengeteg ötletem van, de most egy kicsit szeretnék a Prowl-re és a Shadow Walker könyv változatára koncentrálni, ezért csak egy blogot fogok vinni egyidejűleg. Amit még megsúgnék: Az új történet címe Love Remembered lesz és június elején lesz a premier. :) Blogok jönnek, mennek, mindig új sorozat vagy könyv a divat, de Moon Angel marad. Nálam az írás nem csak egy hobbi. Nekem ez az életem.

2 megjegyzés:

Mili és Kylie írta...

Szió!
Most találtam csak rá a blogodra. Lehet elolvasom a sztorit. Megfogott az amit interjúban magadról leírtál. Én is írok egy történetet, szerintem sokban hasonlítunk egymásra, amit az írással kapcsolatban érzünk.Nekem ez az első probálkozásom, de gondolatban és vázlatilag már készen van a történet csak meg kell írni.

Szaaníh írta...

Szia! elolvastam :D szégyellem magam, hogy csak most olvastam el pedig már hamarabb is láttam... >.<
hűűűűűű :O már nagyon várom mindkettő történeted végkifejlettjét! :D és az új történetedet is :D Love Remembered...♥ szép címe van ^^
amúgy nem gondoltam, hogy 22 éves lennél :D azt hittem, hogy 16-19 év körül vagy, de nem is baj :D így sokkal érdekesebb a történeteid, mert tapasztaltabb is vagy, mint a többi blogíró akiknek olvasgatom a blogjait :D de ezzel most nem alá becsülni akarom őket...:3